23 december

Nu återkommer jag då. Har städat en massa idag också, eller i alla fall mer än vad jag skulle vilja göra.
mamma och pappa åkte iväg på dagen för att köpa lite sista-minuten-julklappar. Det sa dom inte men ingen av oss fick följa med och sen pratade de om nån påse i källaren sen som det då var fritt fram att flytta på så jag antar att det var lite sånt dom köpte. När vi, jag, min lillebror och lillasyster var ensamma hemma blev min lillasyster plötsligt väldigt ledsen. Hon ville inte säga vad det var, men jag tjatade och till slut berättade hon. Hon var ledsen för att det var några på eftis som hade sagt att hon bara härmade dem hela tiden och att om hon skulle använda biljardbordet efter dem skulle hon få på käften. Man kan ju undra vad det är för ouppfostrade ungar som säger sånt. Jag blir så jävla arg på såna. Det var många som sa taskiga saker till mej när jag gick i ettan, precis som min lillasyster, och även om det inte verkar så farligt så förstörde det en stor del av mej. På grund av detta har jag väldigt dåligt självförtoende och jag har inte fått tillbaka det än. Dom där jävla tjejerna går trots allt i fyran, lite folkvett borde man väl ha då?? Jag vet bara inte vad jag ska göra. Jag sa till min lillasyster att om det hände igen skulle hon säga till ledarna där, men hon kunde inte lova något. Hon ville inte att jag skulle säga till mamma eller pappa heller. Jag kan ju inte precis tala med dom där flickorna själv heller!? Men jag vägrar låta det fortsätta. Jag vill inte att min syster ska känna samma saker som jag har känt. Hon sa till mej att hon önskade sej ett nytt huvud i julklapp. Ni kanske skrattar när ni läser det men jag fattar precis. Hon känner sej helt jävla dum som inte kan göra nåt rätt (dom där typerna sa ju att hon bara härmade dom hela tiden osv) och inte känner hon sej så söt heller. Man borde inte bry sej om sånt i den åldern. Det rä så hemskt. Jag vet inte vad jag ska göra åt det! Jag vill inte att hon blir som jag!! Men vad ska jag göra?? Snälla hjälp!

Kommentarer
Postat av: pickis

Jag kan nästan gissa vem det var som sa att din lillasyster härmas. De försöker väl bara va nå! Å så ger de sig på mindre. Det är fegt...

2008-12-23 @ 19:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0