30 december

Den här dagen gick rätt fort, den också. Varför går alla dagar så fort nu när det är jullov??? "/
Jag är verkligen inte pigg på att börja skolan igen. Jag ska försöka att inte tänka på det.

Imorgon är det nyårsafton. Jag vet inte riktigt vad det är med den dagen. Man byter snart kalender, siffran sist i årtalsnumret skvallrar om att ännu ett år har gått. Vad mer? Vad är det man firar egentligen? Jag vet inte, men det är nåt visst med nyårsafton. Eller hur? Nyår är kanske som en chans att börja om. Eller att förbättra saker. Man blir medveten om hur tiden går, man tänker på vad som har hänt under året och hoppas att nästa år ska bli lika bra, eller bättre. 
Att ändra på saker till det bättre, det kan man ju göra när man vill egentligen. Det behöver man inte raketer, god mat och tolvslags-skål till. Men på nyårsafton blir man mer pushad. Man vaknar upp sen och tänker att "Nu! Nu ska jag verkligen ta tag i saker och ting och man känner att ett nytt kapitel har börjat. 
Nyårsafton i sig själv är ju en mysig och bra tradition. Man träffar bekanta och firar tillsammans året som har gått. Man minns vad som har hänt, både dåliga och bra saker. Sen kan man skratta åt att man inte gick ner domdär kilona man hade sagt att man skulle, eller att man inte kunde låta bli dendär chokladen fast man hade sagt det. Om man har avlagt nåt mer seriöst löfte blir man taggad att försöka pånytt. Nyår är en bra tradition, tycker jag. Oavsett om den inte har någon större innebörd i sej.

Mitt nyårslöfte blir rätt seriöst. Jag ska få lite ordning på mej själv, sluta bli sårad för allt och inget och börja njuta av livet.
Vad blir erat nyårslöfte??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0