9 december

Idag har jag varit halft ensam hemma. Mamma har jobbat och varit på sjukhus med min lillasyster (men hon har fått komma hem nu =D), min lillebror har varit i skolan och pappa har varit på sjukhus och jobbat. Jag har nästan inte gjort nånting men det är jätteskönt att vara hemma såna här dagar, då alla andra är i skolan eller jobbar. Något jag har gjort i alla fall är att tova tomtar. Det var en styroxkon som man skulle picka fast ullen på.
Här är en bild: 


Jag åt inget på dagen för pappa sa att han skulle laga lasagne. Jag väntade på honom ett tag. Nångång kring fem hade han lasagnen klar. Sen började han skylla på mej och frågade att "varför åt du inget, klarar du inte att stoppa lite mat i munnen själv?". Vem var det som lovade att laga mat och sen inte kom förrän flera timmar efter att maten borde ha varit klar? Men klart att jag skulle ha ätit om jag hade varit hungrig. Man borde ju äta regelbundet men om man inte är hungrig blir det ju inte mycket av den saken. Pappa sa att jag skulle äta mycket lasagne. Jag åt tills jag blev mätt. Kanske jag borde ha ätit mer för nu är jag hungrig igen. Men jag är faktiskt inte så sugen på choklad eller nåt sånt. Jag vill faktiskt ha något mer salt. Häftigt! Typ första gången på väldigt länge som jag inte har sötsug xD 
 

Ha en bra kväll ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0