Julfest

Jag hann aldrig skriva nåt igår. Jag hann bara komma hem från skolan och äta middag och sen skulle jag, mamma och min lillebror till stan. Innan vi åkte tänkte jag fixa till mitt hår lite. Jag kan omöjligt få till en bra frisyr efter att jag klippte mej. Jag har inte lyckats en enda gång än så länge. Hoppas det växer snabbt så att det blir lite bättre. I alla fall tog jag istället en blå mössa på mej för att slippa göra nån frisyr. Sen skulle jag ta en halsduk och då hittade jag ingen som passade och sen när jag hittade en så passade den inte med någon av jackorna jag har och då tänkte jag byta mössa så att jag fick en halsduk som passade men alla andra mössor jag har är svarta och då ser mitt hår inte fint ut, eftersom det också är nästan helt svart, men såklart en annan nyans och det var inte så snyggt. Jag blev jättestressad, det är inte kul om andra inte tycker att jag ser bra ut men det är olidligt om jag själv inte tycker det. Jag tog i alla fall den blåa mössan och skippade halsduken, men jag undvek alla sorters speglar hela resten av dagen.

När vi hade parkerat bilen hann jag bara gå en bit så hittade jag en två-euro (ca 20 kr) på marken. Det var som om någon övernaturlig kraft ville säga förlåt för att han/hon/dem/den/det hade bråkat med mej så att jag blev stressad och ledsen på grund av kläderna.
Jag ringde till en kompis som var på stan med en annan kompis men hon hade just gått för att möta sin mamma. Hon sa att jag skulle försöka kontakta den andra men hon hade av sin mobil. Jag blev lite nedstämd, att gå ensam på stan är något av det mest tråkigaste och deprimerande som finns. Men jag hade tur, jag gick in på H&M för att kolla lite julklappar och plötsligt knackar nån mej på axeln. Jag och min kompis kollade alltså en stund i butiken och när vi tittar på smyckena märker jag ännu en kompis till mej. Så vi gick alla tre. Jag tycker inte det kunde ha blivit bättre. Eller jo, om mitt hår hade velat vara som jag ville hade det kanske känts lite roligare men allt kan man ju inte få här i världen.

När jag kom hem från stan gick jag i duschen och sen hade jag tänkt gå och sova. Men först måste jag ju hitta kläderna jag skulle ha idag. Inte det lättaste. Jag blev lika stressad som innan och allt bara gick åt helvete. Kläderna blev i alla fall helt ok. Men mitt hår såg helt fuckat ut. När jag kom hem idag från skolan ändrade jag genast. Jag stod knappt ut med mej själv hela dagen >:

Betygen då; medeltalet var 8,5
Ifjol var det 8,4 så jag är rätt nöjd, också med tanke på att jag var bombsäker att jag skulle få sämre i nästan allt.  (10 är det bästa man kan få och 4 är underkänt)
Jag hade 10 i musik, men det var enda tian. Jag är nöjd i alla fall. Jag hade inte en enda 7 och inget lägre än det heller. Som sagt; jag är nöjd. Är ni nöjda med era betyg.

Avslutningsvis: Ingen är mer glad än jag över att det är jullov. Jag tänker vila upp mej en massa de här två veckorna, fira jul och min femtonårsdag och mest bara sova. Sen ska jag hoppas på en massa julklappspengar att slösa upp på mej själv och ha det kul och skönt. Vad ska ni göra?


cred till alla som läste allt.


Kommentarer
Postat av: johanna

ja e jättenöjd me mitt betyg! höjd typ 3 elä 4 i medeltale vilket fick mej ännu gladare eftersom de blev 8.2 vilket e gränsen ti fkf! =D



haha ja vill ti skolan på månda x( saknar en viss person eller 2 xD

2008-12-20 @ 17:35:06
URL: http://wearemorethanweare.blogspot.com
Postat av: Maja

Mmm, jag tror också att det är samhället som trycker på oss en massa, ska liksom bara vara så.



God jul! Hoppas du får ett skönt lov nu :)

2008-12-21 @ 09:46:51
URL: http://missmor.blogg.se/
Postat av: pickis

Jag e å ganska nöjd me mitt betyg:) Medeltalet va 8,8 xD God jul!!!

2008-12-21 @ 12:12:53
Postat av: Karin

Bli medlem och få gratis presentkort på upp till 1000 kr hos mer än 60 välkända butiker(Vero Voda, gina tricot, H&M, Nelly.com, Kicks, Siba med fler)

http://www.gratismode.se/?c=24808

2008-12-21 @ 12:51:36
URL: http://www.gratismode.se/?c=24808

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0