julshopping

Idag var jag tvungen att vakna jättetidigt. Rättare sagt klockan nio. Det är tidigt för att vara jag, och på en lördag till på köpet! Jag och mamam åkte in till stan för att köpa julfestkläder och lite julklappar.
Hur det gick med alla julklappar kan jag inte riktigt avslöja, men jag kan säga att jag köpte nästan ingenting, och ändå försvann nästan alla pengar. Mamma köpte i alla fall lite saker och decoupage-lack så jag kan göra lite mer presenter. Det ska väl gå bra, utan att jag får dåligt samvete igen.

Angående julfestkläderna blir det såhär:

Nån svart tröja eller nåt som jag redan har hemma (ifall vi inte hittar något annat i stan under veckan)

Ett par rosa tights

Kanske en halsduk. Jag får se hur det blir med den men den är skitsnygg!

En veckad kjol; vit/svart/grå-rutig. Dessutom har den en svart spets-underkjol

Svarta over-knee strumpor med lite spetsigt högst upp

Alltså; om jag kanske lockar håret lite och eventuellt sätter upp det i nån tofs och sätter på mej nåt pärlhalsband och en rosett i håret blir jag en liten lolita-tjej. Kanske inte riktigt min stil, även om jag har lite influenser därifrån. Men det är ju alltid kul att testa på nya stilar! Eller hur? Hur ska du se ut på julfesten?


Kommentarer
Postat av: Rohan

Jag tycker lolita-stilen kan vara fin, tror det blir en lyckad outfit :)

2008-12-14 @ 17:23:16
URL: http://rohans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0