Love Hina

Jag är helt enkelt tvungen att tipsa om min nuvarande absoluta favoritmanga!


LOVE HINA



Handling: Keitaro Urashima försöker desperat komma in på Todai (Tokyo Daigaku = Tokyo Universitetet) trots att han inte ens har 50 i relativpoäng. Hans föräldrar slänger ut honom och han reser till sin farmos hotell, Hinata. Vad han inte vet är att hans farmor har åkt i väg på jorden-runt-resa och att hotellet har blivit ett flickpensionat. Hans farmor har gett honom uppgiften att bli husvärd. Det enda problemet är att alla flickor på Hinata tycks hata honom och de tvingar honom att städa och göra en massa så att han knappt hinner plugga. Som tur är får han hjälp av den som i början tycks hata honom mest, Narusegawa, som också tänker söka till Todai...


Huvudpersoner: I princip alla som bor på Hinata; Keitaro, Naru, Su, Shinobu, Kitsune, Motoko, Sarah, Mutsumi m.m.

Antal böcker: 14

Tecknare och författare: Ken Akamatsu

Serien finns också som anime 



Det här var en av de första mangorna jag läste och något jag har fallit för är att serien är så vältecknad. Numera är jag väldigt kritisk just när det gäller det, kanske på grund av att jag har läst den här serien. 
Jag har alla förutom nummer 10. Sen har jag också animen nummer 3 =)  


Kommentarer
Postat av: Mickan

Cooolt! jag har bara serien så jag måste väl ta och läsa serien oxå :P den e säkert bättre :P

2008-12-09 @ 21:22:13
URL: http://mickanflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0