Tänk va bra det skulle va...

Tänk va bra det skulle va om alla ens kompisar hade en blogg. Jag vet att vissa som läser min blogg säger saker som "jag hade inte en aning om att du kände så" och liknande. Det är ju ett bra sätt att lära känna sina kompisar bättre. Det finns ju en del saker som man inte säger till varann, därför att man inte kommer att tänka på det just då när man träffas. Eller så känns det bara fånigt att ta upp vissa saker. Istället skriver man i bloggen och då får alla reda på hur man känner ändå. Jag tycker det är bra. Men många orkar inte skriva, tyvärr xD Jag fattar inte hur man inte skulle kunna "ha tid" att skriva eller sånt. Jag har alltför mycket tid. Men jag gillar att va sån. Slappa och göra vad jag har lust med utan att tvingas göra nåt speciellt, även om det blir väldigt tråkigt rätt ofta. Jag tycker det är skönt att skriva av sej så jag gör det rätt ofta. Ibland skriver jag bara för att det kliar i fingrarna, jag skriver onödiga inlägg bara för att jag inte har nåt annat att göra för stunden (som nu till exempel? XD). Genom en del bloggar har jag i alla fall fått reda på saker om gamla kompisar som jag inte hade nån aning om. Trots att jag har känt personerna nästan hela mitt liv. Bloggar är bra, jue! Mamma fattar inte grejen med bloggar. Hon tycker bara att det är dumt att hela världen ska veta vad man har gjort under dagen.
Internet är en väldigt bra uppfinning (inte enligt mina föräldrar). Allt är så mycket enklare när man inte behöver känna sej spänd. Man behöver inte ge alla svar på en gång när man chattar med nån som när man pratar i telefon utan man kan tänka lite först. Sen kan man vara lite anonym och träffa nya människor som inte kan döma en direkt efter utseendet.
Internet rockar ju! <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0