x-mas


Julen är snart här
Idag på finska hade läraren tänt det tredje ljuset i ljusstaken (det finns en ljusstake i nästan varje klassrum). Dessutom handlade stycket vi läste ignom om pepparkakor. Det har gått tre veckor av denhär månaden snart. Det känns som om november inte är slut än. Och vart tog oktober och september vägen. Och jag tycker det alldeles nyss var maj!? Vart springer veckorna och månaderna iväg egentligen? Och ännu har jag inte köpt en enda julklapp! Eller jag har ju fixat lite saker hemma, men alldeles helt klart har jag bara till två personer. Bara tolv kvar då. Och vad ska man ge till dem personerna, som kostar mindre än 10 kronor!? Mamma och pappa brukar för det mesta ge mej nåt just innan jul för att jag ska ha råd med allt. Men i år får jag nog inte så mycket. Vi har inte så mycket pengar i år kanske som vi brukar.
Undrar om den här finanskrisen faktiskt påverkar de flesta hushåll. Nästan alla mina kompisar har lite pengar att köpa julklappar för och jag har hört många säga att "Det blir nog inte så många paket i år". Häftigt att nåt sånt kan inverka så mycket isåfall, men det kanske inte är så bra..


Jag har nyss städat mitt rum. Väntar på att få godis nu. Ingen annan som får lördagsgodis? Skit samma att man snart är 15, godis vill man ju ha ändå xD Jag får ju det ändå gratis, bara jag städar mitt rum ^^,
Choklad är så gott. Jag går under titeln chokladoman.
Hoppas jag får mycket sånt i julklapp i år ;3

Ha det fint ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0