25 november

Idag när jag kom hem från skolan stod en fin festmåltid dukad på köksbordet. Eller ja, där fanns fyra små pizzor i platspåsar som skulle värmas i mikron (pizzorna alltså, inte plastpåsarna). Jag tycker synd om familjer där det är så varenda dag. Föräldrarna jobbar och är borta hela tiden och köper hem lite skräpmat (dessutom sån skit som ska värmas i mikro, det kan knappt bli sämre) till sina barn som sitter och äter ensamma. Det är mysigt ibland att äta ensam, men tänk så mycket man går miste om. Måltiderna i min familj i alla fall är oftast enda gången på dygnet som hela familjen samlas och talar om vad man har gjort under dagen.

Klocka 18.00 for jag till öronläkaren. Jag har haft bihåleinflammation så idag spolade han mina bihålor för typ femte gången. Det gör inte ont längre, men det är jobbigt. Dessutom måste jag ha några rör i näsan och dom är rätt störande. Jag får i alla fall kanske ta bort dem på fredagen =)

Idag när jag var på väg i bussen till skolan var vi tvugna att vänta ett tag för ett tåg åkte förbi på järnvägen. Jag började fundera på hur skönt det skulle vara att bara åka iväg. Sticka nånstans lång neråt i landet kanske och börja i en ny skola där ingen hört talas om mej. Få börja ett nytt liv till 100 % liksom. Klart att jag älskar mina kompisar här och inte vill åka ifrån dem, men ibland skulle det vara skönt att bara lämna allt ansvar och alla minnen man aldrig kommer ifrån här.
Jag skrev en lista igår. Jag har bestämt mej för att all skit ska sluta nu. Jag måste börja om bara. Jag minns inte listan helt utantill men några punkter var:
1. Börja en ny blogg  (<-- gjort)
2. Börja med nåt nytt (fritidsintresse)
 
och också mer seriösa saker som:
-alltid berätta för de jag känner hur jag mår
-berätta för de som betyder något för mej att de faktiskt betyder en hel del
-lära mej att stå för vad jag tycker och våga säga mina åsikter.

Ha det bra då, vi ses ;3

Kommentarer
Postat av: Johanna

najjs blogg! :P

2008-11-26 @ 15:14:59
URL: http://wearemorethanweare.blogspot.com
Postat av: Pickis

Thena tjena...säger samma som Johanna. NAJS blogg:)

2008-11-26 @ 16:05:14
URL: http://the-little-prat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0