27 november

Shoo ^^

Idag mår jag väldigt bra. Tror jag. Skolan var rätt okej. Inte så jättemycket tråkigt. Vår biologi-lärare har alltid uppsatt på väggen en fråga. Hon byter ut den en gång i veckan. Sen får man skriva vad man tror på en lapp och sen drar hon en vinnare som får nån chokladstång eller liknande. Veckans fråga var nåt i stil med "Vad heter denhär fisken som är väldigt utrotad..?" (jaa nånting). Jag svarade "fiskpinnar". Av nån anledning tror jag inte att jag vinner.

På gympa var vi till en bowlinghall och (surprise, surprise...) bowlade! Det gick inte så jättebra. Jag är nämligen inte så jättebra på att bowla. Men det var roligt. Det var lääänge sen jag tyckte gympa var roligt. Det måste ha varit fem år sen eller nåt. Efteråt köpte jag en del godis där. Jag är godissugen hela tiden jue -.- 

Vi hade alltså det efterlängtade kemiprovet idag. Det gick bättre än väntat faktiskt. Jag svarade på nästan allt. Jag tycker jag svarade riktigt bra på sista frågan som gick ungefär såhär: 
"Om du har en flaska med pentanol och en med metanol och du måste veta vilken som är vilken utan att smaka på vätskorna, hur ska du göra då? Nämn 2 saker"

mina svar: 1. Tänd på. Metanolen brinner med en ren och nästan genomskinlig låga.
2. Ha någon att lukta på en av dem. Om personen efter ett tag inte blir blind är det den som är pentanol.

Full poäng där, absolut! xD


Nu vet jag inte vad jag ska skriva om mer. Vi ses ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0