28 november

Idag var vi till kyrkan från skolan. Det första mamma sa när hon väckte mej var: "Idag kan du väl ta på dej nåt lite finare. Nåt lite mer 'klassiskt'"
Min mamma tycker alltså inte att det är bra att jag har min egen stil. Hon vill att jag inte ska sticka ut det minsta utan vara en osynlig del av samhället bara. Borde inte en mamma vara stolt och uppmuntra sin dotter för att hon vill gå sin egen väg?
Sen sa pappa: "Ska du faktiskt ha på dej det där? Kjol, nu? och domdär slarvskorna (mina fejk-converse)??
Mina föräldrar är bra på det där med uppmuntran, verkligen...
Vid maten sa pappa också "Minns du dendär kvinnan som satt där i väntsalen när vi skulle till öronläkaren. Hon hade fint hår. Det var rakt och platt och sen hade hon nån slags båge i pannluggen. Inte alls som ditt rufs"

Där blev man ju väldigt glad.

Jag har en riktig julkänsla. Men jag vet att snart kommer ångesten. Jag har inte köpt några julklappar alls ännu och jag har inga penga eller överhuvudtaget några ideér om vad jag skulle kunna köpa till någon. Jag kommer att bli så stressad, det vet jag. Sen blir jag besviken på mej själv därför att jag aldrig lyckas ge nån vad dom vill ha. Julen är rätt jobbig ibland. Men denhär helgen är det lillajul. Då får man godis. Mums

Kommentarer
Postat av: johanna

föstår hu du känner dej angående klädstilen, så du dende skjortan ja hadd i..går? nå ja ha havi den flera dar men du ha int vari i skolan^^ men iaf så hadd aj ju ett bälte ti den å å mamm bara "men lämn nu hem dede bälte, ska de fakttist va såde högt opp? blaa blaa blaa" själv tycker ja de e snyggt o ja trivs i den! o ja ha börja använd gamla tröjjor från loppis som ja trivs i o mamm bara "ja teaterfolk e ju lite udda" ja blir så störd ibland o vill bara rop att man får väl ha va kläder man vill?!

2008-11-28 @ 19:19:56
URL: http://wearemorethanweare.blogspot.com
Postat av: e.

du har jätte fin stil. bry int dej i va andra tycker huvudsaken att du känner för den själv. (:

2008-12-07 @ 16:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0