Kyrkan...

Idag har jag varit i kyrkan. Hela familjen skulle dit för vi är en sån religiös familj tydligen. Mamma åkte i förväg för hon sjunger i kören. Vi andra åkte lite senare. Vi skulle ha med oss en av mina kompisar. När jag och min kompis steg ut ur bilen och skulle gå mot kyrkan kände jag mej otroligt deprimerad. Jag hör inte hemma i kyrkan, så är det bara. Det tog typ en och en halv timme. Det var okej, jag hade två kompisar bredvid mej så vi satt mest och skrattade hela tiden. Men efteråt kände jag mej så trött både inuti och utanpå. Vet inte vad det var. Jag känner mej inte hemma där bara. Bara tanken på att behöva åka dit 10 gånger till före våren är rätt så outhärdlig, men jag antar att jag vänjer mej. Jag tror jag ska skriva ut mej ur kyrkan helt när jag fyller 18. Men man får ju se hur det blir med den saken. Jag kanske hinner få nån religiös uppenbarelse innan dess, vem vet.

Tro nu inte att jag avskyr alla som tror eller så. Jag har stor respekt för dem, åtminstone vad gäller tron. De som gillar och tycker att det är mysigt att vara i kyrkan, jag respekterar det. Men dom som försöker få mej att ändra åsikt bara för att de tycker att det är det enda rätta, dem respekterar jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0