klänning =O

Jättetrött dag idag. Jag var jättetrött igår också.
Idag skulle mamma och jag se på konfirmationsklänningar och mamma sa igår kväll att vi skulle åka rätt tidigt idag morgon. Jag ställde alltså väckarklockan på just för åtta. Och klockan ringer, jag stiger upp, gör mej i ordning och allt och sen går jag ner till köket. Och då säger mamma att vi ska åka först senare. Så där har jag allså stigit upp jättetidigt (åtta är tidigt för mej!) fast jag är jättetrött, helt i onödan! Jättekul.

Sen åkte vi alltså och kollade på klänningar. Tyvärr är "festklänningar och jag" inte en allför bra kombination. Min kropp verkar inte vara menad för såna och det jag vill ha tycks inte har uppfunnits än. Ärligt talat så vet jag inte vad jag vill ha heller.
Eller ungefär; jag vill ha en klänning som:
-är skuren vid höfterna (som en vanlig kjol men som är en klänning! förlåt, jag suger på att förklara).
-är ganska kort, absolut inte längre än till knäna.
-ska gå utåt på nåt sätt där den är skuren. Den ska alltså inte vara snäv nedanför höfterna
- har korta ärmar, helst. Sånadär små gulliga med små.
- Är nån bra färg. Inte vit, gul eller beige. Och ingen mörk färg. En färg som passar min hy
-inte är alltför festlig. Jag vill gärna kunna ha den också på skolavslutningen eller på nån fest kanske. 
-inte skär sej alltför mycket med min vanliga stil. Enligt mamma får jag inte ha så mkt halsband och sånt på konfrimationen så den borde vara rätt speciell i sig. En lolitaklänning hade inte varit helt fel. 

Det kanske kunde gå med en kjol också? Eller?
Nån som vet en sån klänning!?? Existerar det ens såna?  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0