konvent och konfirmationsklänning

Jag for på konvent igår i alla fall. När Tanja blev sjuk och jag inte hade nån att åka med kändes det lite onödigt. Så jag ställde in mej på en trist hemmakväll och passade på att gå ut och kratta löv och så. Då plötsligt ringer Heidi och säger att hon kan komma på konvet. Hade jag nåt bättre för mej? (kratta löv?) nej! Så jag hoppade snabbt in i duschen och försökte klura ut en outfit som såg okej ut och sen iväg. Vi kom dit nästan en och en halv timme för sent men jag tror ändå inte att det var så många som saknade oss.
Det var i alla fall rätt kul. Vi dansade nästan hela tiden. Att dansa är skönt när man väl kommit in i stämningen och börjat skita i hur dum man kanske ser ut när man svänger med höfterna
(sanningen är nog att man ser dummast ut när man tror att man ser dum ut!)
Och jag såg dej där ^^ det gjorde mej riktigt glad <3
Alla kan skita i vem "dej" är för jag tänker inte berätta ändå xP
I början när vi dansade var det nån som råkade trampa på mej. Personen hade (tror jag) klackar som råkade hamna precis på dendär fotknölen på sidan. Jag har ännu ont.
Sen åkte vi hem nån timme innan det slutade. Då var det nån smartis som hade slängt alla jackor på golvet. Min jacka var inga problem att hitta eftersom den är limegrön. Min kompis jacka däremot, den är svart precis som alla andra jackor som fanns där, förutom nån enstaka som kanske var mörkgrå x)


Nog om det. Nu till idag! Jag, mormor och mamma var och kollade på konfirmationsklänningar igen. Och som sagt; jag och klänningar är ingen bra kombination. Vi kollade igenom nästan varenda klädbutik Vasa stad har att erbjuda. Mest sånadär dyra klädbutiker där jag passar ungefär lika bra som bikini i snöstorm.
Vi kollade bland annat på en klänning i en affär som heter Dopp (vem kom på det namnet!??). Den var typ grå med lite rosa fläckar och grejer och inte det minsta i min smak. Däremot verkade den vara i mormos och mammas smak. Den kostade 120 € + ett skärp som jag mer eller mindre hade varit tvungen att ha för att inte folk skulle tro att jag gick omkring i ett nattlinne, som kostade 30 € =O=O
Tillslut blev det en rätt söt klänning och ett par gulliga skor som jag kanske ska ha.
(den är inte blå eller nåt fastän det kanske ser ut så xD)



33,90 för allt detta! =D

Tusen pussar och kramar till den som lyckas lista ut varifrån detta är! Gissa på!


Kommentarer
Postat av: ^

rock jet?:D

2009-04-25 @ 21:15:31
Postat av: jgha

SEPPÄLÄ

2009-04-27 @ 22:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0