Helsingfors i morgon! =)

Är hos mina faddrar nu. Det känns som om jag gör något olagligt som sitter här på min gudmors dator när jag egentligen borde sova xD
Vi åker tidigt i morgon. Eller jag ska vara klar nån gång runt åtta. Det är tidigt för mej, men det ska väl funka. Jag har valt ut kläderna med omsorg och allt är ju klart packat så det ska väl gå fint.

Nån mer än jag som alltid är tvungen att klä upp sej och se extra bra ut gånger man ska nånstans längre bort (eller i alla fall till ett ställe dit man inte är så ofta)?? Jag är i alla fall sån, jag vill alltid ge ett extra bra intryck. I skolan spelar det ju inte så stor roll. Där har man ju ändå biljontals dagar (så känns det) kvar att visa sin "äkta stil" på, men när man ska åka bort måste man ju pricka in domdär bra kläd- och hårdagarna på just dem dagarna.


Jag var hos mommo och moffa idag också. Sov ju över från igår. Idag gick jag och mommo till en liten butik som finns där dom bor. Jag köpte en barnmatsburk att äta i tåget i morgon. Barnmat (alltså sånadär efterrätter med frukt eller bär) är enligt mej megabra som mellanmål. Jag kan absolut rekomendera det oavsett om man är fyra månader (eller vad det nu står på burkarna) eller 45 år. Det är rätt billigt (mindre än 40 cent [= ca 4 kr]), gott (om man har ätit det som liten så minns man smaken med en gång. Det är megagott!) och dessutom rätt hälsosamt. Det brukar i alla fall inte innehålla särskilt mycket socker och inte heller några konstiga tillsatsämnen.

Jag köpte också två tidningar (Okej och Frida). Nåt ska man ju göra i tåget också.

Nu vet jag inte om jag återkommer på ett tag. Vem vet, jag kanske hittar en dator på hotellet men annars blir det inte förrän lördag eller söndag. Ni får försöka klara er utan mej. Ha en mega trevlig helg annars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0