helgen

Äntligen hemma igen. Nu ska jag försöka berätta så intressant som möjligt om den lilla resan XD

Fredag:
Klockan 9 tog vi en taxi till tågstationen. Runt två var vi framme i Hesa. Vi kollade runt i lite affärer. Inte en enda cent gick åt. Tyvärr betyder ju det att det inte blev något inhandlat heller. Hittade en megasöt jacka men den var tyvärr inte riktigt i min prisklass (den var jävligt dyr alltså). Vi åt mat, pommes frites och broiler, skitgott!
19.00 Åkte vi på teater. Av ren kärlek till mej hette den. Helt ok. Fast lite konstig. Nåjaa nåt kulturellt var man ju tvungen att göra.
Efteråt (ungefär halv 10) fick jag en riktig ångestkänsla och ville bara dra nåt gammalt över mej. Jag kände mej så ensam. Teaterns fel? Njääe antagligen bara mina känsliga nerver (eller nån annan kroppsdel).
Klockan 10 blev det mat igen. Det var inte lika gott. Men jag fick ner det, iaf med hjälp av efterrätten.
efter 11 tog jag ett bubbelbad. Jättehärligt. Behövdes verkligen. Tog med mej skummet (som var i en flaska) hem. Synd bara att vi inte har nåt ordentligt badkar.

Lördag:

Megagod frukost (varför är hotellfrukost alltid god?) klockan nio. Vi satt bredvid ett livslevande par från Japan. Ifall det skulle ha varit några personer som inte hade varit ett par och som hade varit lite yngre hade jag varit i sjunde himlen men tyvärr får man inte allt här i livet.  
Klockan 10 åkte vi till nån slags modern kyrka. En typsik turistattraktion. Väggarna var i sten och taket var gjort av koppar. Vi stannade inte där så länge att det hann bli tråkigt, som tur är.
Sen vandrade vi i affärer igen innan vi checkade ut från hotellet. Sen shoppade vi lite. Jag hittade inte mycket men i alla fall något. Klockan fyra var det att ta sitt pick och pack till tågstationen för att åka hemåt.

Efter fem timmar i tåg är jag nu väldigt trött. Dessutom har min dåliga humor slagits på. Jag satt nyss och sökte på japanska google på "kyaa" och skrattade åt varenda liten bild. Inte en enda var kul, egentligen.
Vad har ni gjort denhär helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0