1.1.2009

Jaha. Då gick ännu ett år. Det känns inte så speciellt. Det kanske det inte borde heller. Har mått bra nu hela året, än så länge. Vi får hoppas det håller i sej åtminstone 364 dagar till av dethär året.

Vid matbordet idag tyckte mamma och pappa att det skulle vara festligt att sjunga lite. Dom kl'mde i så gott dom kunde:
Hon e bara femton år och livet leker än
Hennes långa ljusa hår smeks av vinden där hon går
Hon e en drottning klädd i jeans, ja hon e det vackraste som finns
Hon e ung, och fri, och lycklig. Och bara femton år

Det finns många fel i den sången. Dessutom är jag inte femton än. Och jag längtar inte riktigt heller. Jag bryr mej inte om presenterna eller nånting. Kanske jag börjar bli som dom flesta vuxna, som inte vill bli äldre. Jag vill vara sex år igen. Då behöver man inte tänka på så mycket viktiga saker. Man får leka på dagis alla dar och ha hur kul som helst med sina kompisar och leka med mjukisdjur och barbie-dockor. Det är lite jobbigt med allt sånt man borde göra när man blir äldre. Nu då jag blir femton, då borde jag köra runt på nån cool moped dagarna i ända, jag borde shoppa flera gånger i veckan, åka på fest, bli full, hångla... etc.
Och jag varken har gjort eller vill göra sånt. Men om man inte gör sånt är man ju töntig, i alla fall enligt samhället som det sere ut nu.
Enligt vuxna borde jag vara ordentlig, sköta läxorna megabra, städa ordenltigt, passa småsyskonen och en massa annat. Dessutom ska jag kunna föra ordentliga disskusioner med vuxna människor. Saker jag inte kan eller vill göra.
Varför ska det finnas en massa borden och måsten? Jag vill bara vara mej själv, ha det skönt och njuta av livet. Jag vill ha det som jag vill att det ska vara. Men det får man tydligen inte?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Känns inte så speciellt för mig heller faktiskt.

Och min femtonåriga åsikt (!) haha, är iaf att det är bättre att vara töntig och sig själv än att låtsas vara nån annan för att komma undan att vara töntig.



Förresten så har jag typ skaffat blogg nu... så du kan ju titta in om du har lust ;D

2009-01-02 @ 19:38:23
URL: http://bbekaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0