Jag ska sluta gnälla

Jag måste sluta klaga.
Jag förstör en massa genom att tänka ur min egen synvinkel, alltid gnälla och tjata på hur jobbigt jag tycker något är istället för att kanske lugnt och sansat komma på en bra lösning och fråga ifall inte det duger. Jag kan gnälla och klaga på samma sak i flera veckor ifall jag inte ser nån direkt förändring. Jag kan dessutom ta till känsloladdade vapen som "bryr du dej inte alls om mej?" och "om du brydde dej skulle du inte låta mej känna såhär". Jag är elak xD
Jag ska försöka sluta göra såhär och se det positiva i situationen istället. Om det inte går ska jag i alla fall inte tjata utan hoppas att det går över istället. Jag vill bara säga förlåt till alla jag har klagat på och gjort såhär mot. Det finns också personer som jag inte har klagat på, men som jag har gnällt på hur någon annan har behandlat mej. Förlåt till er också, ni är antagligen väldigt trötta på att bara höra min gnälliga röst. Jag ska, som sagt, försöka förbättra mej. Och nu ska jag avsluta det här inlägget.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0