-

Idag var vi och åkte slalom från skolan. Det var faktiskt riktigt kul emellanåt.

I bussen hem var det en kille som sa en del riktigt rasistiska saker till en i min klass, som är född i Etiopien.
Han frågade bland annat ifall han i min klass brukar hälsa på alla mörkhyade han ser på stan. Wtf, så himla sjukt. Som om han själv skulle hälsa på alla vita han ser. Herregud var vissa har lite mellan öronen.
Jag vet att han inte menade att såra, hur pass bra kompisar dom är vet jag inte men bekanta var dom i alla fall. Men ändå är det ju så himla löjligt att säga såna saker.

Jag förstår mej absolut inte på rastister. Hur kan man överhuvudtaget tänka så, att man skulle vara "bättre" pga nåt så oviktigt som en hudfärg (som man dessutom inte kan göra nåt åt). Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Rasistin sjölv , hahahaha

Hahahaha :P

2009-03-05 @ 20:37:04
Postat av: chiaki

Jag tycker inte det är kul alls.

Men vissa har inget varken mellan öronen eller där hjärtat borde sitta.

2009-03-06 @ 20:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0