påskhäxa?

Sitter i skolan. Har finska men vi fick vara på datorerna.
På morgonen hade pappa nån gubbe på besök. När jag snabbt skulle ner för att pappa skulle skriva under nåt hissaprov så sa dendär gubben en hel del taskiga saker till mej =O Han sa typ "inte är det väl påsk nu!?", "du har nog lite fel i almanackan" och "lite mer rött på kinderna och du skulle se precis ut som en påskhäxa". Schysst eller? Inte för att jag blev ledsen precis, bara lite chockad över hur man kan säga sånt utan att blinka. Tänk om jag hade blivit mobbad i skolan år efter år, blivit utfryst, slagen och nerdoppad i toan för hur jag ser ut. Då hade det inte varit så kul att tillockmed en vuxen person kallar en påskhäxa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0